quarta-feira, 7 de abril de 2010

Tabela de custos de movimentação de mercadoria

Movimentação da Mercadoria: Arrumação ou embrulho adequado para ser usado na proteção dos produtos para efeito de transporte ou armazenagem, podendo ser acondicionamento em contêineres, pallets, etc., os transportes utilizados internamente no país, para levar uma carga, geralmente para o
transportador final que a levará ao exterior: Caminhão como transporte interno, levando a carga até o navio, transporte internacional. Algumas vezes, o preço FOB não inclui o frete do transporte doméstico, o qual é cobrado separadamente

Tabela de custos de movimentação de mercadoria
Serviço Custo aprox. USD

Aluguel de Contêiner Entre 105.00 e 210.00
Manuseio de Contêiner em terminais de carga 95.00
Transporte terrestre do Contêiner até o porto (curta distância) Entre 52.00 e 78.00

Tabela de custos com o licenciamento e despacho aduaneiro

Licenciamento e Despacho Aduaneiro:

Considera-se o ato da autoridade de comércio exterior, de conceder autorização para importar ou exportar.

Também o acordo contratual, entre empresas ou pessoas, em que uma delas concede licença à outra, para usar sua marca comercial, explorar patentes, comercializar seus produtos, entre outros direitos, mediante pagamento de uma taxa ou royalties.



Tabela de custos com o licenciamento e despacho aduaneiro
Serviço Custo aprox. USD

Utilização do Siscomex (na importação) 25.00
Emissão de Registro de Exportação – RE até 3 anexos 30.00
Despachante Aduaneiro (por despacho) 70.00
Liberação de Conhecimento de Embarque 35.00
Sindicato dos Despachantes (por despacho)
• Porto / Aeroporto do Rio de Janeiro 18.00
• Porto de Santos 105,00
• Porto de Itajaí 120,00
• Porto de Paranaguá 150,00

AN EXAMPLE OF A SELLING MANDATE

AN EXAMPLE OF A SELLING MANDATE
I/We ___________________________________________________________(“the seller”)
Grant to you _____________________________________________________(“the agent”)
The authority and right to sell the following property:
Stand/Unit Number ___________________________________________________________
Suburb ___________________________________________________________
Situate ___________________________________________________________
(“the property”)
on the following terms and conditions:
1. The mandate hereby granted shall be:
1.1 An open mandate, that is, an authority to sell the property not limited to one agent,
where commission is payable to the agent whose buyer’s offer is accepted.;
or
1.2 A sole mandate, that is, a mandate appointing only one agent but not precluding
the seller from personally selling the property;
or
1.3 A sole and exclusive mandate, that is, a mandate precluding all others except the
agent from selling the property;
but shall not constitute a power of attorney.
(NB Please tick one of the appropriate mandates.)
2. The purchase price shall be R_________________ ( ____________________________ )
or
such lesser sum as the seller will accept
3. Occupation of the property shall be given to the purchaser on the _____________________
4. The commission payable by the seller to the agent shall be ____% (plus value added tax)
and shall be paid upon registration of transfer of the property.
5. The property includes all fixtures and fittings of a permanent nature, including electrical
light fittings, stove, TV aerials and _______________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
6. The period of the mandate shall commence on the date of signature hereof and shall
terminate at 17h00 on the ______________________.
7. The property shall be sold voetstoots subject to all conditions of title and servitudes
released to in the title deeds and to the extent such as it now lies, the agent confirming that
s/he shall exhibit a copy of the title deeds to prospective purchasers.
8. Transfer of the property shall be effected by the seller’s conveyancers.
9.1 The seller undertakes to accept an offer submitted by the agent from an able and willing
purchaser, should such an offer comply substantially herewith.
9.2 Should the seller refuse to accept such an offer, the seller shall nevertheless be liable to pay
damages equivalent to the agent’s commission set out in paragraph 4 above.
10. Obligations of the agent:
10.1 The agent acknowledges that s/he acts for and on behalf of the seller.
10.2 The agents shall at all times keep confidential any information furnished by the
seller, which the seller requires to be withheld from prospective buyers.
10.3 The agent shall forthwith submit to the seller all offers received for the property.
10.4 The agent has valued the property as set out in the Valuation Schedule annexed
hereto marked “A.” which schedule shall contain reports, on the agent’s vision of
future developments in the area and prices of like properties obtained during the prior
6 (six) months.
10.5 The agent’s proposed marketing and advertising strategy is as set out in Annexure
“B” hereto.
10.6 The agent shall submit a copy of his/her advertisement to the seller for the latter’s
written approval.
10.7 The agent shall furnish the seller with a weekly written progress report with a list
of prospective purchasers and their comments about the property and the asking price
thereof.
10.8 The agent shall after the conclusion of the agreement forthwith submit the
agreement of sale to the conveyancers and shall furnish the seller with a written
progress report on the transfer procedure on a weekly basis.
10.9 Should the agent breach his/her obligations in respect of the mandate, then in such
event the seller shall be entitled to revoke this mandate upon 7 (seven) days written
notice delivered to the agent, requesting rectification of the breach, and the agent’s
failure to rectify such breach.
10.10 The agent shall make good any damages incurred by the seller whilst the seller’s
property was under the custodianship of the agent.
11. Other conditions: _________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
____________________ _____________________ __________________
DATE SELLER AGENT
Source: It’s Your Money: How to Choose Your Estate Agent

IRREVOCABLE CORPORATE PURCHASE ORDER

ICPO No:
IRREVOCABLE CORPORATE PURCHASE ORDER
From: To: ( sellers mandate)
via FRM TRADE LTD
Dear Sirs,
We, , hereby confirm with full corporate authority, our legal and
financial responsibility that we are ready, willing and able to enter into agreement to purchase
stated below product under following terms and conditions and subject to approval of the
contractual terms:
Commodity
Origin
Total Quantity 0.000,000 tons per year / 000,000 MT
per month with rolls and extensions.
Target Price
As per soft offer
Payment Terms As per Soft offer
Delivery CIF,CFR,FOB (port)
Inspection By SGS at loading port at Sellers’ cost
PROCEDURES
1. Buyer Provides a ICPO to seller/agent (with all banking details)
2. Seller and agent Issues FCO and buyer sign the FCO on the acceptance of the term and
procedures
3. Seller and agent provides Draft Contract to Buyer to revise and confirm by initial. Seller/agent
and Buyer exchange the signed and notarized contract via electronic mail, which shall be
deemed legally binding and enforceable.
4. The Buyer’s bank issues the SBLC by swift (MT799) or by swift MT760 to Seller’s and agent’s
bank after all parties final and the signed contract.
5. Seller’s Bank/Seller will inform the buyer /buyer’s bank the Partly POP is ready.(SBLC swift
MT799 the Partly POP is within 10 Working Days and swift MT760 the Partly POP is within 10
Working Days after the Seller’s and agent’s Bank receive, confirm and Acceptance SBLC.
6. Seller posts Non –Operative Performance Bond equal to 2% of the value of one (1) month of
shipments totalling (To be determined) of Product at the contract price, and the buyer‘s bank
issue the Non- operative SBLC and operative PB will operative SBLC swift by MT760.The buyer
issue MT103 on TT payment base on the shipment delivery and seller provide FULL POP to the
buyer’s Bank.
POP shall consist of the following documents:
1 Copy of License to export issued by the Russian Ministry of Energy
2 Copy of Approval to export issued by the Russian Ministry of Finance
3 Copy of Statement of Availability of the product
0 Copy of Charter Party Agreement (s) to transport the product to discharge or Authority number,
name of loading port contract number
(IF CIF)
7. Seller nominates the vessel and gives to the Buyer: Ship Name, Call Letters, Captain’s name
and a copy of the Charter Party agreement and ETA
8. Buyer provides Import Licenses to Seller
9. Buyer obtains Free In and Free Out permit of Seller’s vessels at discharge port.
10. Shipments commence according to the agreed contract.
11. RUSSIAN Gas Oil HS L0.02-62 / D2 GOST 305-82 is delivered as per Contract CIF ASWP to
buyer’s designated port.
ALTERNATE PROCEDRUES
AFTER PAPER WORKS BETWEEN BUYER, AGENT AND SELLER
1) PARTLY POP/NON OPERATIVE PB WILL PROVIDE WITHIN 14 DAYS AFTER SWIFT PRE ADVICE
SBLC/BG/LPG VIA MT799 ACCEPTANCE.
2) AFTER PARTLY POP/NON OPERATIVE PB THE BUYER WILL BE SWIFTED SBLC VIA MT760
AND THE BUYER WILL BE GOT THE OPERATIVE PB AND FULL POP PROVIDE AS MENTIONED
WITHIN 14 WORKING DAYS FROM ACCEPTANCE SWIFT SBLC VIA MT799.
3) SGS REPORT AT LOADING PORT/TANKER RECEIP PROVIDE THE BUYER ISSUE RDLC ICC
600 swift MT720 OR DLC ICC 600 swift MT700 OR TT via MT103/23
4) THE FINAL PRICE GUARANTEE FOR SWIFT SBLC/BG VIA MT799 ON THE DAY SBLC/BG/LPG
SWIFT VIA MT799 .THE BUYER AND SELLER WILL COMMUNICATE BY TELEPHONE OR FAX OR
SKY PE CHART AND FOLLOW BY EMAIL ONE DAY BEFORE SWIFT TO FINAL THE PRICE FOR
THE SBLC/BG PRICE AND AMOUNT.
5) THE FINAL PRICE GUARANTEE FOR SWIFT MT760 BASE ON SWIFT MT799 EVEN THOUGH
THE PRICE INCREASE.
6) THE MONTHLY PAYMENT ON THE DELIVERY BY SHIPMENT BASE ON CURRENT PRICE AT
LOADING ONE (1) BEFORE AND ONE (1) AFTER ON AVERAGE.
7) THE BUYER WILL ISSUE AND PAY BY MONTHLY BY MEANS OF REVOLVING TT/DLC /RDLC
,PAYABLE AGAINST BL AND SGS REPORT AND THE BANK WILL GUARANTEE PAYMENT, REVOLVING
FOR 3 MONTHS.
8) THE AMOUNT TO CLAIM BY SELLER AND AGENT IS BASED ON BL AND SGS REPORT OF
EACH DELIVERY AND PAYABLE BY THE BUYER’S BANK WITHIN FIVE (5) WORKINGDAY’S
AFTER RECEIPT OF THE DOCUMENT.
BUYER’S INFORMATION:
NAME OF THE COMPANY:
CONTACT PERSON:
COMPANY REGISTRATION NR:
COMPANY ADDRESS:
TELEPHONE:
CELL PHONE:
FAX:
EMAIL:
ISSUING BANKING INFORMATION:
BUYER’S BANK NAME:
BANK ADDRESS:
ACCOUNT NUMBER:
ACCOUNT NAME:
FAX:
SWIFT:
BANK OFFICER NAME:
TELEPHONE:
We advise that our bank will issue a BCL, Swift Message or equivalent financial document to
Seller's and Agent’s bank after our instruction.
Cost’s will be secured through separate IMFPA to be issued by Buyer to FRM-TRADE ltd.
We, the Buyer , are aware that this ICPO is being issued on 00 nd January, 2009,
to be presented to ............, to the kind attention of ............... (Seller’s Mandate), and is the
only current active ICPO for this transaction. Any and all previous ICPO’s / orders in the same
product and not yet supplied, are hereby officially cancelled, except the agreements with FRMTRADE
Ltd who will remain valid.
We, the ...................., confirm our understanding that any and all offers and or contracts are
subject to successful Seller verification of funds and that said Seller (as above) thus has
Buyer’s written permission to conduct a soft probe of the Buyer’s account.
This document will be an integral part of any agreement or contract between the parties as an
Annex.
THE BUYER:
Represented by:
Yours faithfully:

Exclusive Authorization to Represent Buyer

Exclusive Authorization to Represent
Buyer
Date: [Month, Day, Year]
To: [Name of other party]
From: [Your Name]
[Company]
Subject: Exclusive Authorization to Represent Buyer
________________________________________________________________________
Attached is an “Exclusive Authorization to Represent” enabling me/us to represent you in the process of
your acquiring [what thing?]
Attached is an Exclusive Authorization enabling you to represent me/us in the process of our acquiring
[what thing?]
I believe that it embodies everything we discussed.
Please read the agreement carefully.
We recommend that you also have it reviewed by your own qualified legal counsel.
Time is of the essence.
Please sign and return it to me asap.
Thank you very much!
____________________________________________________________________________________________
1
From JIAN
NOTICE:
We wish we could provide an agreement that was tailored exactly to your business. While this is not always
possible, we feel that we've come very close and that this document provides you with the head-start that
you need to get your deal moving. Nevertheless, we must make this disclaimer:
Do Not Use This Agreement 'As-Is.'
This Agreement Is Not Legal Advice.
Read it Thoroughly and Make All Appropriate Changes to Fit Your Requirements.
You Should Have this Agreement Reviewed and Approved by a
Qualified Attorney at Law Before Using It.
JIAN Accepts No Liability for the Effectiveness of This Document For Your Purposes.
Free Access to Attorneys, Accountants & Consultants in Your Area
We’re building a network of business experts who are eager to help you when you need it. They can review
your work, make suggestions, handle unique situations and introduce you to influential people. On our
website you can search by expertise and location, then e-mail or jump straight to their website. Although
they are professionals and charge for their services, most offer an initial consultation free of charge.
They’re in your area and you can contact them directly.
 Please visit our website under Expert Referral Network.
Ongoing Update Service Keeps You Current
Things change, laws change, the world changes... new ideas come along all the time. When you register,
you can access our website to get updates and changes... like new and improved spreadsheets and
documents. They can be downloaded directly to your computer.
 Please visit our website under Updates.
 Remember to bookmark our website: www.JIAN.com
Editing Your Sample Contract
Since this entire agreement is formatted in Word, you can edit it like any other Word document. You can
jump from variable to variable by clicking the above ßà green arrows (JIAN Menu) which will take you
forward / backward and highlight the entire sample text identified within the “[ ]” brackets – simply edit /
type-over with your information.
To make sure your have filled in all the variables, use Word’s ‘FIND’ function to locate any “[ ]” which
may contain an unedited variable.
 Click the icon in the JIAN menu above to turn the expert comments on/off.
 Upon completion, delete any unnecessary blank lines that remain.
 You may format this document any way you like.
 Delete this page.
____________________________________________________________________________________________
2
Exclusive Authorization to Represent
Buyer
Effective Date [Date]
between [Company Legal Name], (“[Company]” or “Broker”)
a [State] [Corporation/Partnership/Sole Proprietorship/Resident],
located at [Address]
[City], [State] [Zip Code]
and [Buyer Name], (“Buyer”)
a [State] [Corporation/Partnership/Sole Proprietorship/Resident]
located at [Address].
The Buyer hereby grants to the Broker the exclusive right to select the property more fully described below
and negotiate for its purchase pursuant to the parameters more fully described below on behalf of the Buyer
for a period beginning on the Effective Date above and ending at midnight on [Month, Day, Year].
1. Property Requirements / Specifications
 Type of property. [Software Company / Office / Car / Boat / House / Computer / Appliance).
 Specifications / Location. [Include as specific a description as possible).
 Purchase Price. [To be negotiated / $[x] / Between $[x] and $[x] / Not more than $[x]).
2. Best Efforts
In consideration of this Exclusive Authorization to Represent Buyer (“Authorization”), the Broker agrees to
diligently pursue the procurement of property acceptable to the Buyer.
3. Authorization
The Broker is only authorized:
 to select properties that substantially meet the requirements described above;
 to represent only those properties to the Buyer; and
 upon the Buyer's approval to negotiate for their purchase, but not to commit the Buyer to the sale of
any property or to sign any instrument on behalf of the Buyer without the Buyer's prior written
consent.
4. Compensation
It is understood that the commissions payable shall be the obligation of the Seller. [Buyer shall pay Broker
a finder's fee equal to $[x] / [x]% of the purchase price).
5. Non-Circumvention
____________________________________________________________________________________________
3
This Agreement pertains to all properties on which the Broker may enter negotiations during the term
specified above, or within [30/60/90/other] days of expiration of this Agreement.
6. Cooperation with Other Brokers
If applicable, the Broker agrees to solicit cooperation of other competent Industrial / Commercial Brokers
so that all suitable properties will be presented.
7. Diligence
In consideration of the Buyer's Agreement, the Broker agrees to use diligence in locating a property
acceptable to the Buyer, and to negotiate terms and conditions for the purchase of the above described
property or for obtaining an option on the above described property acceptable to the Buyer.
8. Confidentiality
The Buyer and the Seller understand and acknowledge that violation of their respective covenants and
Agreements may cause the other irreparable harm and damage, that may not be recovered at law, and each
agrees that the others remedies for breach may be in equity by way of injunctive relief, as well as for
damages and any other relief available to the non-breaching party, whether in law or in equity.
9. General Provisions
9.1 Independent Contractors. The relationship between both parties established by this Agreement is
that of independent contractors, and nothing contained in this Agreement shall be construed to give either
party the power to direct and control the day-to-day activities of the other. Neither party is an agent,
representative or partner of the other party. Neither party shall have any right, power or authority to enter
into any agreement for, or on behalf of, or incur any obligation or liability of, or to otherwise bind, the
other party. This Agreement shall not be interpreted or construed to create an association, agency, joint
venture or partnership between the parties or to impose any liability attributable to such relationship upon
either party.
9.2 Publicity. Neither party will make any public announcement or issue any press release concerning
the terms of this Agreement without the prior approval of both parties.
9.3 Non-Solicitation. Neither party shall solicit for employment or hire the other’s current or future
employees, either directly or indirectly, during the Term of this Agreement, without obtaining the other’s
prior written approval. Should an employee change employment from one party to the other, the new
employer shall pay the old employer a fee equivalent to Twenty Percent (20%) of the employee’s new
compensation, annualized for the first year.
9.4 Governing Law & Jurisdiction. This agreement and the parties’ actions under this Agreement shall
be governed by and construed under the laws of the state of [State], without reference to conflict of law
principles. The parties hereby expressly consent to the jurisdiction and venue of the federal and state courts
within the state of [State]. Each party hereby irrevocably consents to the service of process in any such
action or proceeding by the mailing of copies thereof by registered or certified mail, postage prepaid, to
such party at its address set forth in the preamble of this Agreement, such service to become effective thirty
(30) days after such mailing.
9.5 Entire Agreement. This Agreement, including the attached exhibits, constitutes the entire Agreement
between both parties concerning this transaction, and replaces all previous communications,
representations, understandings, and Agreements, whether verbal or written between the parties to this
Agreement or their representatives. No representations or statements of any kind made by either party,
which are not expressly stated in this Agreement, shall be binding on such parties.
9.6 All Amendments in Writing. No waiver, amendment or modification of any provisions of this
Agreement shall be effective unless in writing and signed by a duly authorized representative of the party
against whom such waiver, amendment or modification is sought to be enforced. Furthermore, no
____________________________________________________________________________________________
4
provisions in either party’s purchase orders or in any other business forms employed by either party will
supersede the terms and conditions of this Agreement.
9.7 Notices. Any notice required or permitted by this Agreement shall be deemed given if sent by
registered mail, postage prepaid with return receipt requested, addressed to the other party at the address
set forth in the preamble of this Agreement or at such other address for which such party gives notice
hereunder. Delivery shall be deemed effective three (3) days after deposit with postal authorities.
9.8 Costs of Legal Action. In the event any action is brought to enforce this Agreement, the prevailing
party shall be entitled to recover its costs of enforcement including, without limitation, attorneys’ fees and
court costs.
9.9 Inadequate Legal Remedy. Both parties understand and acknowledge that violation of their
respective covenants and Agreements may cause the other irreparable harm and damage, that may not be
recovered at law, and each agrees that the other’s remedies for breach may be in equity by way of
injunctive relief, as well as for damages and any other relief available to the non-breaching party, whether
in law or in equity.
9.10 Arbitration. Any dispute relating to the interpretation or performance of this Agreement shall be
resolved at the request of either party through binding arbitration. Arbitration shall be conducted in
[County], [State] in accordance with the then-existing rules of the American Arbitration Association.
Judgment upon any award by the arbitrators may be entered by any state or federal court having
jurisdiction. Both parties intend that this Agreement to arbitrate be irrevocable.
9.11 Delay is Not a Waiver. No failure or delay by either party in exercising any right, power or remedy
under this Agreement, except as specifically provided in this Agreement, shall operate as a waiver of any
such right, power or remedy.
9.12 Force Majeure. In the event that either party is unable to perform any of its obligations under this
Agreement or to enjoy any of its benefits because of any Act of God, strike, fire, flood, governmental acts,
orders or restrictions, Internet system unavailability, system malfunctions or any other reason where failure
to perform is beyond the reasonable control and not caused by the negligence of the non-performing party
(a “Force Majeure Event”), the party who has been so affected shall give notice immediately to the other
party and shall use its reasonable best efforts to resume performance. Failure to meet due dates resulting
from a Force Majeure Event shall extend such due dates for a reasonable period. However, if the period of
nonperformance exceeds sixty (60) days from the receipt of notice of the Force Majeure Event, the party
whose ability to perform has not been affected may, by giving written notice, terminate this Agreement
effective immediately upon such notice or at such later date as is therein specified.
9.13 Assignability & Binding Effect. Except as expressly set forth within this Agreement, neither party
may transfer or assign, directly or indirectly, this Agreement or its rights and obligations hereunder without
the express written permission of the other party, not to be unreasonably withheld; provided, however, that
both parties shall have the right to assign or otherwise transfer this Agreement to any parent, subsidiary,
affiliated entity or pursuant to any merger, consolidation or reorganization, provided that all such assignees
and transferees agree in writing to be bound by the terms of this Agreement prior to such assignment or
transfer. Subject to the foregoing, this Agreement shall be binding upon and inure to the benefit of the
parties hereto, their successors and assigns.
9.13 Non-Assignability & Binding Effect. Except as otherwise provided for within this Agreement,
neither party may assign any of its rights or delegate any of its obligations under this Agreement to any
third party without the express written permission of the other. Any such assignment is deemed null and
void.
9.14 Severability. If any provisions of this Agreement are held by a court of competent jurisdiction to be
invalid under any applicable statute or rule of law, they are to that extent to be deemed omitted and the
remaining provisions of this Agreement shall remain in full force and effect.
9.15 Cumulative Rights. Any specific right or remedy provided in this Agreement will not be exclusive
____________________________________________________________________________________________
5
but will be cumulative upon all other rights and remedies described in this section and allowed under
applicable law.
9.16 Headings. The titles and headings of the various sections and sections in this Agreement are intended
solely for convenience of reference and are not intended for any other purpose whatsoever, or to explain,
modify or place any construction upon or on any of the provisions of this Agreement.
9.17 Counterparts. This Agreement may be executed in multiple counterparts, any one of which will be
considered an original, but all of which will constitute one and the same instrument.
9.18 Survival of Certain Provisions. The warranties and the indemnification and confidentiality
obligations set forth in the Agreement shall survive the termination of the Agreement by either party for any
reason.
Understood, Agreed & Approved
We have carefully reviewed this contract and agree to and accept all of its terms and conditions. We are
executing this Agreement as of the Effective Date above.
Buyer Broker
________________________________________ _________________________________________
[BuyerName] [Owner/Founder]
________________________________________ _________________________________________
Title Title
____________________________________________________________________________________________
6

READY WILLING AND ABLE (RWA)

READY WILLING AND ABLE (RWA)
(Bank must be one of the TOP 50 Prime Banks)



To who is my concern;

This Letter is to Confirm That (name of the company) registered in (address bank – tel.) has Business checking account with our branch in good standing and we are ready to issue a (DLC, FFDLC, FFRLC, SLC, BG, Unconditional SLC/BG), on behalf (name of the company) for a maximum amount of $ XXX (XXX U$ Dollars).

For more information please contact me at (tel. Bank)

Sincerely yours,


________________________
Bank Officer


________________________
Bank Officer

TERMOS INSTRUMENTOS FINANCEIROS

TERMOS INSTRUMENTOS FINANCEIROS

ASWP – Any Safe World Port - Qualquer Porto Seguro do Mundo - É bastante comum para os vendedores de cimento oferecer a entrega em qualquer porto seguro mundo da escolha do comprador.
BG – Bank Guarantee - Garantia Bancária - É um instrumento financeiro emitido por um banco em nome dos seus clientes em benefício da outra parte com quem o cliente do banco contrai uma obrigação financeira. No caso de o cliente do banco não fazer o pagamento de um contrato, o beneficiário da garantia bancária pode recorrer à garantia bancária e receber este pagamento.
BG 100% Payable Instrument – Este é um tipo de garantia bancária que reúne várias condicionantes. Deve ser emitido ou garantido por um banco mundial “top 25”, é irrevogável, aceita, e transferível. Ela também deve cobrir a totalidade do montante do contrato, e deve ser paga à vista, mediante apresentação de documentos reconhecidos.
Bill of Lading (B/L) - Conhecimento de Embarque - É um contrato que define as condições do transporte de um carregamento. Este contrato é estabelecido pelo transportador e entregue ao exportador (vendedor) quando o carregamento é recebido e colocado a bordo do navio. O conhecimento de carga é um documento essencial, pois prova que o produto foi realmente enviado, e que a transportadora assumiu a responsabilidade por garantir a entrega ao comprador. Para solicitar o pagamento pelo carregamento usando uma carta de crédito, o vendedor deverá entregar o B/L (conhecimento de embarque) a um consignado ou ao banco emissor.
BCL – Bank Comfort Letter - Atestado Bancário de Capacidade Financeira – É uma carta emitida pelo banco do comprador para o vendedor. Esta carta indica que o comprador tem fundos suficientes para cobrir o custo da ordem. Uma BCL é uma das primeiras peças de documentação que um potencial comprador deve fornecer a um vendedor para negociar um acordo. Não constitui, todavia, um acordo de pagamento para o vendedor, nem responsabiliza o banco de qualquer forma.
CIA – Cash In Advance - pagamento adiantado - É um tipo de venda em que o montante total do preço de compra de uma ordem deve ser pago antecipadamente. Este não é o procedimento padrão na indústria de comércio de cimento, e não é aconselhável o comprador pague adiantado pelo cimento que ainda não foi expedido.
CIF – Cost Insured Freight – Frete de Custo Segurado faz parte da operação padrão para os comerciantes de cimento. Isto significa que o vendedor responsabiliza-se pelo custo do transporte assim como de seu seguro, até o produto chegar ao porto de destino.
Portland Cement “clinker” – clínquer de cimento Portland é um material nodular, cinza escuro, obtido pelo aquecimento de calcário e argila a uma temperatura de cerca de 1400 C-1500 C. Os nódulos são moídos a um pó fino para a produção de cimento, com uma pequena quantidade do gesso adicionado para controlar as propriedades de configuração.
Commodities Exchange – Esta é uma associação que rege as regras da negociação de uma jurisdição. Estar familiarizado com as orientações da bolsa de mercadorias nas jurisdições em que você está fazendo o negócio é sempre aconselhável.
Confirming Bank – Um banco de confirmação é um banco que concorda em honrar uma carta de crédito emitida por outro banco.
DC – Draft Contract – Um projecto de contrato é um contrato inicial, que é elaborado e enviado a partir do vendedor para o comprador. O comprador tem a oportunidade de fazer alterações e enviá-lo de volta para o vendedor, para apreciação. Esse processo continua até que ambas as partes estejam satisfeitas com os termos do contrato.
FCO – Full Corporate Offer – Proposta comercial completa - é emitida pelo vendedor quando os estágios preliminares de negociação foram finalizados, tais como emissão de uma carta de intenção pelo comprador, e a realização de uma “soft probe” (comprovação de fundos) em suas contas por parte do vendedor. Um FCO é um documento que define as condições da venda.
FOB – Free On Board - Se os termos de um comércio são FOB o vendedor é obrigado a ter o cimento entregue em um porto de escolha do comprador, a bordo de um navio que também é de escolha do comprador.
Formal (Final) Contract - Quando a fase de negociação do projeto de contrato estão completos e ambas as partes estão satisfeitas, então um contrato formal é elaborado e assinado por ambas as partes.
GOST Certification - GOST é o sistema de certificação de qualidade válido na Federação Russa (também pode ser denominado Certificação GOST-R). Certificação GOST é muito importante para as empresas russas e exportadores para a Rússia e é equivalente ao certificados ISO 9000 para as empresas ocidentais. GOST é o indicador de qualidade aprovado para a Rússia.
Certificação GOST não remete-se somente à gestão de qualidade da empresa, mas também os produtos originados dela. Em outras palavras, para a obtenção destes certificados são necessários os testes de amostras. Estes testes são feitos em laboratórios credenciados pelo GOSSTANDARD (Russian Governmental Standards Organization). Aprovados nos testes,os certificados são concedidos à empresa que os solicitou.
ICPO – Irrevocable Corporate Purchase Order - Trata-se de um documento elaborado por compradores comerciais, e contém os detalhes de quantidades, o tipo de cimento e outras condições necessárias nos termos que o comprador gostaria que se proceda a venda. Após submetida ao vendedor, este é considerado oficial e a empresa é obrigada a concluir a venda.
ICPO With Banking Coordinates - Esta é uma ICPO que inclui detalhes bancários da empresa para que o vendedor possa realizar uma soft probe em suas contas para para certificar-se de que existem fundos suficientes para cobrir o custo da compra.
Irrevocable Letter of Credit - Carta de Crédito Irrevogável - É um documento emitido pelo banco do comprador para o vendedor, que garante o pagamento mediante a apresentação de documentação estipulada. Como um documento irrevogável, ele não pode ser cancelado, e o banco do comprador é legalmente obrigada a fazer o pagamento no momento em que o beneficiário satisfaça as condições estabelecidas na carta de crédito.
Irrevocable Confirmed Letter of Credit – É uma Carta de Crédito Irrevogável confirmada por outro banco, normalmente na jurisdição do beneficiário. O Banco de Confirmação é um banco que se compromete a fazer o pagamento da carta de crédito em nome do banco emissor no momento em que o beneficiário satisfaça as condições descritas na carta de crédito.
Issuing Bank - O banco emissor é o banco do comprador, que emite as garantias bancárias e cartas de crédito em nome do seu cliente.
LC/LOC – Letter of Credit - As cartas de crédito são documentos emitidos pelo banco do comprador para o vendedor, que garantem o pagamento ao beneficiário da carta de crédito (o vendedor), desde que os termos e condições estabelecidos na carta de crédito sejam cumpridos. Isso geralmente significa apresentar documentação estipulada a um banco dentro de um prazo definido.
LOI – Letter Of Intent - Uma carta de intenções, é um documento emitido pelo comprador ao vendedor, que indica o interesse do comprador de entrar em negociações com o vendedor, na esperança de comprar cimento. A carta de intenção não é juridicamente vinculativa, mas fornece um ponto de partida para as negociações.
Ocean Bill of Lading - Outro termo para conhecimento de embarque, referindo-se ao transporte que é realizado através de navio. Para mais informações, consulte "Bill of Landing".
POF – Proof of Funds - Normalmente a prova de recursos é obtida através da realização de uma soft probe sobre as contas do comprador. Prova de fundos é normalmente exigido por um vendedor para continuar com a negociação de uma venda de cimento.
PB – Performance Bond - Este é um tipo de garantia bancária, que é emitido do vendedor para o comprador. Ele garante que o vendedor irá cumprir os termos do contrato. Normalmente, emitido no valor de cincoo por cento do montante total do contrato, uma caução pode ser acionada pelo comprador, no caso em que o vendedor quebre o contrato e não forneça o cimento que foi estipulado no contrato.
Prime Bank – Os 25 melhores Bancos do Mundo. Estes são bancos confiáveis preferenciais (ou na maioria dos casos, até mesmo obrigatório) no comércio de mercadorias.
Revolving Letter of Credit - Uma carta de crédito rotativo é uma carta de crédito que pode ser utilizada várias vezes. Estes instrumentos financeiros são frequentemente postos em prática, quando um vendedor deve fazer várias transferências para um comprador, permitindo que o vendedor solicite o pagamento para cada remessa sem a necessidade de ser emitida uma carta de crédito para cada carregamento.
RWA – Ready Willing and Able – Pronto, disponível e apto - Este é um documento que é emitido pelo banco do comprador. O banco confirma que seu cliente tem os fundos suficientes na sua conta e está disposto e capaz de assumir o contrato.
SBLSC – Standby Letter of Credit - Uma carta de crédito em espera é uma carta de crédito que funciona como uma garantia do banco do comprador que existem fundos suficientes no local para cobrir todas as despesas da remessa. Cartas de crédito em espera não são normalmente utilizadas. Se um vendedor deseja ter o pagamento garantido pelo banco do comprador, uma carta de crédito normal é utilizada.
Sight LOC – Sight Letter of Credit - Esta é uma carta de crédito paga mediante a apresentação de carta de crédito, bem como documentação complementar, conforme estipulado na carta de crédito.
SWIFT – Society for Worldwide Inter bank Financial Telecommunication - Este é um serviço globalizado que é responsável por facilitar a comunicação entre os bancos. A maioria dos pagamentos são feitos via SWIFT.
SGS Inspection – SOCIETE GENERAL DE SURVEILLANCE. Antes do cimento deixar o porto de venda, uma inspecção é efetuada pela SGS, a companhia independente de inspecção mais respeitada no mundo do cimento. Inspecções SGS garantem tranquilidade ao comprador, que pode ser assegurado que o produto é de alta qualidade, se for avalisada por inspectores da SGS.
Soft Probe - É um método de confirmação utilizadas pelos bancos para que um vendedor possa avaliar a capacidade de endividamento de um comprador. Tal consulta não é registrada no cadastro bancário do comprador e nada mais além da confirmação ou não de disponibilidade de saldo é passada ao vendedor.
SONCAP-NIGERIA - O objetivo do SONCAP é identificar os produtos que apresentam risco para os consumidores na Nigéria garantindo que a segurança dos pedidos seja verificada antes de serem importados. Isso ajudará a garantir proteção aos consumidores da Nigéria contra produtos inseguros ou de qualidade inferior, bem como assegurar que os fabricantes do país não sofram concorrência desleal por parte de tais bens.
Desde 01 de setembro de 2005 a SONCAP tornou-se obrigatória para os produtos dentro da sua área de atuação. Estes produtos são conhecidos como Produtos Regulamentados e uma falha por parte dos exportadores no cumprimento à SONCAP em relação a esses produtos pode resultar na rejeição de bens ou de testes adicionais e atrasos nos portos da Nigéria. SONCAP é independente e complementar para qualquer processo existente de importação, assim como o PSI.
A apresentação de Certificação SONCAP, que consiste de um Certificado de Produto e Certificado SONCAP será o meio através do qual o programa será aplicado. Ambos os itens são documentos de autorização obrigatórios para os produtos regulamentados, além de toda a documentação PSI.
Código Swift MT 799 - Na negociação de cimento há vários documentos e formulários solicitados por ambas as partes. Um dos documentos mais comumente solicitados, mas pouco compreendido é a MT-799. Muitos vendedores de cimento irão solicitar do comprador uma MT-799, antes de fornecer a prova do produto, ou avançar na negociação.
A MT-799 é um tipo de mensagem SWIFT de formato livre, em que uma instituição bancária confirma que há disponibilidade de fundos para cobrir uma negociação potencial. Isto pode, por vezes, ser usado como um compromisso irrevogável, dependendo da linguagem utilizada na MT-799, mas não é uma promessa de pagamento ou qualquer outra forma de garantia bancária em seu formato padrão. A função da MT-799 é simplesmente garantir ao vendedor que o comprador dispõe dos fundos necessários para completar a operação.
A MT-799 é normalmente emitida antes de um contrato ser assinado e antes de uma carta de crédito ou garantia bancária ser emitida. Uma vez a MT-799 sendo recebida pelo banco do vendedor, então é a vez do banco do vendedor para enviar um POP (prova do produto) para o banco do comprador, momento em que a negociação tem efetivamente início.
O método de pagamento usual é uma carta de crédito documentário, que o vendedor apresenta ao banco emissor ou a confirmação, juntamente com os documentos de embarque. Uma vez que o banco confirma os documentos, o vendedor é pago. Um método alternativo é a utilização de uma garantia bancária no lugar de uma carta de crédito. Fica, normalmente, a critério do vendedor o método de pagamento a ser utilizado.
Uma MT-799 é uma mensagem automática enviada por via eletrônica a partir de um banco para outro, assim você não irá realmente "ver" uma MT-799. A papelada associada a uma MT-799 vai variar de banco para banco, embora a maioria siga um processo semelhante.
Swift MT103 - são a forma mais comumente utilizada de comunicação expressa, e que muitas pessoas têm utilizado, mesmo sem conhecer. Para a maioria dos clientes do banco, eles não são conhecidos como MT-103, mas sim como transferências bancárias, transferências telegráficas, ou transferências SWIFT. A SWIFT MT-103 é utilizada pelo banco quando os seus clientes desejam fazer o pagamento para os clientes de outro banco em outro país.
Swift MT-760 - esta é um tipo de mensagem SWIFT que às vezes é solicitado no comércio de cimento, porque funciona bem como uma garantia bancária, embora carregue consigo um nível muito mais elevado de risco para o emissor (normalmente o comprador) e um nível reduzido de risco para o receptor (o vendedor). Essencialmente, a MT-760 é uma mensagem SWIFT, que garante que um banco fará o pagamento em favor de um cliente de outro banco. Quando uma MT-760 é emitida, o banco emissor faz um bloqueio na conta de seu cliente, garantindo assim que os fundos estão disponíveis para fazer o pagamento ao beneficiário da MT-760.
Transferable Letter of Credit - Uma carta de crédito transferível é uma carta de crédito que o beneficiário pode usar para transferir uma parte dos fundos da carta de crédito para terceiros. Isto é comumente utilizada no caso de vendedores para pagar aos seus fornecedores finais.
Porque instrumentos de pagamento em 14 ou 16 meses? - A razão de 14 meses e 15 dias é porque se em um contrato de 12 meses um instrumento de pagamento é emitido hoje, o produto somente será carregado após até 45 dias – são necessários portanto, 13 meses para efetuar 12 meses de transferências – assim, é sempre considerada uma margem caso as transferências levem 13 ou 14 meses em atrasos imprevisíveis, ou porque o comprador não pode descarregar navios, ou outro.

CONTRATO DE MEDIAÇÃO DE EXPORTAÇÃO

CONTRATO DE MEDIAÇÃO DE EXPORTAÇÃO
IDENTIFICAÇÃO DAS PARTES CONTRATANTES



CONTRATANTE: (Nome da Contratante), com sede em (xxx), na Rua (xxx), nº (xxx), bairro (xxx), Cep (xxx), no Estado (xxx), inscrita no C.N.P.J. sob o nº (xxx), e no Cadastro Estadual sob o nº (xxx), neste ato representada pelo seu diretor (xxx), (Nacionalidade), (Estado Civil), (Profissão), Carteira de Identidade nº (xxx), C.P.F. nº (xxx), residente e domiciliado na Rua (xxx), nº (xxx), bairro (xxx), Cep (xxx), Cidade (xxx), no Estado (xxx).

CONTRATADO: (Nome da Contratada), com sede em (xxx), na Rua (xxx), nº (xxx), bairro (xxx), Cep (xxx), no Estado (xxx), inscrita no C.N.P.J. sob o nº (xxx), e no Cadastro Estadual sob o nº (xxx), neste ato representada pelo seu diretor (xxx), (Nacionalidade), (Estado Civil), (Profissão), Carteira de Identidade nº (xxx), C.P.F. nº (xxx), residente e domiciliado na Rua (xxx), nº (xxx), bairro (xxx), Cep (xxx), Cidade (xxx), no Estado (xxx).

As partes acima identificadas têm, entre si, justo e acertado o presente Contrato de Mediação de Exportação, que se regerá pelas cláusulas seguintes e pelas condições descritas no presente.

DO OBJETO DO CONTRATO



Cláusula 1º. O presente contrato tem como objeto a promoção e a venda no mercado exterior, a ser realizada pela CONTRATADA, dos produtos produzidos pela CONTRATANTE, desde que observadas as condições e as cláusulas deste contrato.

Parágrafo primeiro. A venda dos produtos ofertados pela CONTRATADA, deverá obedecer à tabela de preços determinada pela CONTRATANTE, podendo ocorrer negociação entre as partes ora contratantes, acerca do preço mais adequado para a comercialização da mercadoria.

Parágrafo segundo. Para o cumprimento do objeto do presente contrato, a CONTRATADA poderá atuar em todos os locais que não forem expressamente restringidos pela CONTRATANTE.

Parágrafo terceiro. A CONTRATADA não poderá estabelecer franquias, salvo se estas estiverem inteiramente vinculadas à CONTRATADA e à CONTRATANTE.

DAS OBRIGAÇÕES DA CONTRATADA



Cláusula 2º. A CONTRATADA está obrigada a analisar a competitividade dos produtos da CONTRATANTE, identificando as implementações necessárias para torná-los mais competitivos, e os mercados mais propícios à sua destinação.

Parágrafo primeiro. Para o cumprimento da obrigação estipulada no caput da presente cláusula, a CONTRATADA deverá analisar os preços e a qualidade dos produtos concorrentes produzidos por outras empresas, a fim de avaliar possíveis alterações a serem implementadas, conforme disposto no item anterior.

Parágrafo segundo. Deverá a CONTRATADA verificar todas as possíveis oportunidades de negócios para os produtos da CONTRATANTE, mediante análise de mercado, inclusive através de pesquisa sobre novos e prováveis mercados a serem conquistados.

Parágrafo terceiro. A CONTRATADA está obrigada a preservar a imagem do produto ou da mercadoria, bem como da própria CONTRATANTE, atuando com zelo e idoneidade em todas as relações comerciais que estabelecer com terceiros;

DAS OBRIGAÇÕES DA CONTRATANTE



Cláusula 3º. A CONTRATANTE declara estar legalmente apta para exportar, nos termos da legislação em vigor.

Cláusula 4ª. A CONTRATANTE deverá fornecer os produtos a serem comercializados pela CONTRATATADA no prazo (xxx) dias após a assinatura deste contrato.

Parágrafo primeiro. Conforme os produtos forem vendidos pela CONTRATADA, a CONTRATANTE deverá proceder à reposição do estoque dos mesmos, até o dia (xxx) do mês subseqüente ao da venda.

Parágrafo segundo. A não reposição dos produtos vendidos, conforme estipulado no parágrafo anterior, constituirá causa de rescisão do presente contrato.

Cláusula 5ª. A CONTRATANTE deverá adotar preços compatíveis com os do mercado, observando-se, sempre, as pesquisas de preços realizadas pela CONTRATADA, conforme determinado no §1º da cláusula 2ª do presente contrato.

Parágrafo primeiro. Ocorrendo alteração na tabela de preços praticada pela CONTRATANTE, esta deverá comunicar aludida alteração à CONTRATADA, por escrito, em um prazo máximo de (xxx) dias;

Parágrafo segundo. Os negócios porventura em fase de conclusão obedecerão à tabela de preços até então vigente.

Cláusula 6ª. A CONTRATANTE deverá fornecer produtos para amostras e promoções, dentro dos limites previamente combinados entre as partes ora contratantes.

Cláusula 7ª. A CONTRATANTE se compromete, em caso de devolução pelo cliente de mercadorias defeituosas, a proceder à troca do produto ou à reembolsar o cliente.

Cláusula 8ª. A CONTRATANTE se compromete à observar e à manter o padrão de qualidade dos produtos, cuja comercialização constitui objeto do presente contrato, não alterando, inclusive, a quantidade dos produtos nas embalagens, salvo prévio ajusto entre as partes ora contratantes.

Parágrafo primeiro. A CONTRATANTE deverá considerar a implementação de alterações na qualidade dos produtos, indicada pela CONTRATADA, conforme disposto na cláusula 2ª, caput, e §1º, do presente contrato, comprometendo-se a averiguar a possibilidade de implementar as alterações indicadas para tornar os produtos mais competitivos.

Parágrafo segundo. A não implementação das alterações não acarretará ônus para a CONTRATANTE, ficando a seu exclusivo critério o acatamento das indicações fornecidas pela CONTRATADA.

Cláusula 9ª. A CONTRATANTE se compromete a cumprir com as demais condições deste contrato.

DA REMUNERAÇÃO



Cláusula 10. A título de pagamento pelos serviços prestados, a CONTRATADA receberá comissão de (xxx)%, calculada sobre cada venda realizada, sem que incida sobre ela qualquer ônus ou encargo.

Parágrafo primeiro. A CONTRATANTE, após o recebimento dos valores referentes aos negócios intermediados pela CONTRATADA, terá (xxx) dias para repassar a comissão definida no caput da presente cláusula à CONTRATADA.

Parágrafo segundo. A comissão deverá ser depositada em conta corrente indicada pela CONTRATADA.

Cláusula 11. O atraso no pagamento das comissões, definidas na cláusula anterior, implicará em um acréscimo de (xxx)% de multa sobre o valor devido, mais juros de (xxx)% ao mês.

DO PRAZO



Cláusula 12.O presente contrato terá validade (xxx) meses a contar de sua assinatura pelas partes.

Parágrafo único. Poderá ocorrer a renovação deste instrumento, por igual período de vigência, mediante manifestação escrita das partes contratantes.


DA RESCISÃO



Cláusula 13. É assegurada a qualquer das partes a rescisão do presente contrato a qualquer momento, devendo, entretanto, comunicar à outra parte com antecedência mínima de (xxx) dias.

Cláusula 14. O descumprimento, pelos contratantes, do disposto nas cláusulas do presente contrato, também ensejará a rescisão deste instrumento, cabendo à que lhe deu causa o pagamento de multa no valor de R$ (xxx) (valor expresso).

DAS CONDIÇÕES GERAIS



Cláusula 15.As partes elegem o Tribunal Internacional de Conciliação e Arbitragem do Mercosul para dirimir quaisquer dúvidas decorrentes do presente contrato, renunciando-se a qualquer outro.

Cláusula 16. Fica convencionado entre as partes que:

I – a autoridade nomeada será o Tribunal Internacional de Conciliação e Arbitragem do Mercosul;

II – serão três os árbitros a serem nomeados pelo tribunal mencionado no item anterior;

III – fica eleito o foro da comarca de (xxx), onde a conciliação e a arbitragem serão realizadas;

IV – será utilizada a língua portuguesa na conciliação e arbitragem;

V – o direito aplicável ao procedimento será exclusivamente aquele que resulta da aplicação do regulamento do Tribunal Internacional de Conciliação e Arbitragem do Mercosul e o direito substancial será o Direito Brasileiro.


Por estarem assim justos e contratados, firmam o presente instrumento, em duas vias de igual teor, juntamente com 2 (duas) testemunhas.


(Local, data e ano).


(Nome e assinatura do Representante legal da Contratante)

(Nome e assinatura do Representante legal da Contratada)

(Nome, RG e assinatura da Testemunha 1)

(Nome, RG e assinatura da Testemunha 2)

FULL CORPORATE OFFER (FCO)

FULL CORPORATE OFFER (FCO)
(example)
Date:
xxxxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxx

Dear xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

In an effort to reach a successful resolution, we, xxxxxxxxxxxx precenting Saudi Light Crude Oil, have the pleasure of submitting, for ARAMCO, our Full Corporate Offer for supply of 20,000,000 barrels per month of Saudi Light Crude Oil for a period of 36 months based on the following terms and conditions:
Product:
Origin:
Quantity:
Specification:
Delivery Terms: Saudi Light Crude Oil
Saudi Arabia
20 million barrels/month
As per Specification Sheet annexed herewith
CIF ASWP

PRICE:
Price in US Dollar per barrel to be invoiced against three-day average, the day before, the day on, the day after (pricing days) of the Dubai Platt published by Platt's Crude Oil Market.


PROCEDURE (Non-Negotiable):

1. Seller/Seller's mandate forward Full Corporate Offer (F.C.O) along with formats of bank capability and format of payment Guarantee for the payment of commission to the royality and to the Buyer Mandate.

2. Buyer returns the FCO and formats duly signed and accepted along with an ICPO having full bank details (TOP 20) and major AAA Bank, which acceptable from the Seller. ICPO to be addressed to ARAMCO, C.C.S.Z. Salimpour (aka USGS), W. xxxxxxxxx xxxx, xxx and must confirm financial capability as well as include details of the refinery, refinery codes processing and storage capacity.

3. Seller Mandate response with draft of Sale/Purchase Copy of Contract for the Buyer to sign.

4. Seller Mandate arranges for exchange document as below:

a. Buyer's bank capability as per specified format, duly issued by TOP20 major AAA Bank, which is acceptable from the Seller.
b. Buyer's bank lettel informing Seller Mandate that it will issue the bank guarantee as per specified format on a specified date in their bank after checking and verifying the codes with ARAMCO.

Against the above, same day and same time:

i) Seller Mandate will provide "Authority to Sell" document duly endorsed by the Chamber of Commerce, Saudi Arabia in original.
ii) Seller Mandate will provide "Mandatory Letter" in original issued by the Allocation Holder authorizing to sign the copy of contract on their behalf.

5. After successful completion of (4) above, Seller Mandate and Buyer sign the copy of Contract, agreeing in principal of all the articles.

6. After the Soft Copy of Contract has been signed and completed, Seller Mandate shall send the Soft Copy of Contract to the Allocation Holder, who in turn, shall have the contract registered in the name of Buyer with ARAMCO, within the maximum period of 15 banking days.

7. After the Hard Copy is registered in the name of the Buyer, the Seller/Seller's Mandate shall provide to the Buyer's/End User's Bank with genuine codes for verification from ARAMCO, the Buyer's bank shall be permitted a maximum of 24 hours from receipt to confirm and verify from ARAMCO.

8. Allocation Holder after registration of the Contract in the name of the Buyer with ARAMCO shall have the original contract having Seller Code, Contract Number, Allocation Number, Seller Bank Details, send to the Seller mandate through courier.

9. Immediately after receipt of the Contract in Original, Seller Mandate coordinate with Buyer/End User for Verification with ARAMCO and to be followed by signing of the hard copy by the Buyer.

10. After signing the hard copies in Buyer's Bank, simultaneously the Buyer's/End User's bank officer shall hand over to the Seller Mandate the Pay Order Guarantee as attached for the payment of commission to the royality and to the Seller Mandate.

Splitting of discount is as follows:

Gross: US $8.00 per barrel
Net: US $4.00 per barrel (Maximum Market Rate)
Buyer Mandate & Intermediaries: US $2.00 per barrel
Royality: US $1.00 per barrel (Closed)
Seller Mandate: US $1.00 per barrel (Closed)

The above discount could change on every Monday (London Time) based on the global crude market price fluctuation.
ONCE the Contract is signed then the Gross/Net Discount figures REMAIN CONSTANT during Contracts Term for 36 Months

11. Sellers bank sends to Buyer's bank a 2% non-operative perfomance bond that guarantees revolving six shipments in favor of Buyer L/C opener.

12. Immediately upon receipt of Non-Operative Perfomance Bond, the Buyer shall open a IRREVOCABLE, CONFIRMED, REVOLVING AND ONCE TRANSFERABLE (to ARAMCO) OPERATIVE DOCUMENTARY LETTER OF CREDIT TO BE OPENED TO SHOW AMOUNT FOR THE 36 MONTHS QUANTITIES OF THE CONTRACT. THIS LETTER OF CREDIT WILL HAVE VALUE EQUIVALENT TO ONE MONTH'S QUANTITIES BUT REVOLVING FOR THE ENTRY 36 MONTHS PERIOD OF THE CONTRACT, FROM A TOP 20 PRIME BANK, PAYABLE BENEFICIARY'S BANK AS SPECIFIED UNDER APPENDIX.

13. The 2% non-operative perfomance bond submitted by the Seller will be operative immediately after the letter of credit as mentioned in clause 12 above has reached and attached and accepted at Seller's Bank

14. The bellow mentioned document will be sent by the Seller immediately after receipt of Letter of Credit from the Buyer:
a. Certificate of Authority to Sell
b. Certificate of Availability of products
c. Delivery Schedule.

15. At the time of each lifting of delivery, the Buyer / End User (Letter of Credit Opener) must provide the port authority at port of loading, the following documents:

a. A copy of nominated vessels charter party under the name of LC opener (the Buyer must be end user).
b. Proof of Refinery or processing Agreement under the name of Opener (the Buyer must be end user).

16. The Parties to the contract enter into this cycle and shall proceed with the execution of mutually agreed schedule to its full implementation.

17. The validity of this document is only for FIVE (5) days from today (Dubai Time).

Note: Only the Original copy with original signatures and seal shall be considered as acceptable document.

Sincerely,
xxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxx
CEO/President
xxxxxxxxx, xxx

Proof of Funds (POF) = MT799

Proof of Funds (POF) = MT799

Proof of Funds service is not a loan, but is a perfect, inexpensive and fast way to add strength to your current financial profile, show reserves or buy time in your transactions.
The Swift terminology is MT799.

Different formats may include bank letters, phone/fax verification, online account access, verification of deposit form (VOD), bank to bank Swift, Certificates of Deposit (CD's) and/or account statements.

We can arrange equity and debt-secured accounts for "Proof of Funds" uses on a fixed-return basis to facilitate various funding requirements, providing you the capability to meet on-going project needs. The investment process is simple and secure, and can be completed in as little as two (2) banking days depending on the type of account needed.

We can arrange funding for various types of accounts for a broad range of requirements. All accounts are verifiable through written verification of deposit, with other confirmation options available including verbal and electronic verification. Specialty accounts are also available providing confirmations utilizing SWIFT MT999, SWIFT MT799 and SWIFT MT760 message formats. Rate-of-return requirements vary, dependent upon the amount of funds provided and the verification type needed.

Proof of Product

Proof of Product

An essential document in the sugar trading negotiation process is the proof of product. The PoP is sent bank to bank, (from the seller’s bank to the buyer’s bank), and is documentary evidence that the product exists. The PoP is crucial from the buyer’s perspective, and buyers should care that the proof of product is authentic before agreeing to trade and/or signing any binding contracts.

Types of POP

There are many different types of Proof of Product, and a proof of product can include documentation such as a license to export sugar, which is issued by the Brazilian government, an approval to export – also issued by the Brazilian Government, a warehouse receipt indicating that sugar has been stored at a specific facility, a mill’s commitment to produce the product, or a carrier’s commitment to transport the product. SGS inspection certificates are also valid as a proof of product, and are probably the most reliable form of PoP, as SGS is an independent firm with an international reputation for honesty and reliability.

Sellers are sometimes reluctant to offer SGS certificates as a PoP, as SGS inspections are costly. If SGS inspection certificates are not available as a PoP, then be sure to ask for several of the above documents. Be aware that some types of documentation are more easily forged than others. For instance, a warehouse receipt from a foreign warehouse realistically carries very little weight unless it can be independently verified, and a carrier’s undertaking to transport the product does not prove the existence of the product as anyone can contract a carrier without providing proof to the carrier that the sugar exists.

POP Fraud

Unfortunately, PoP fraud does exist. In some cases fake PoP’s are issued by scam artists who wish to make off with the buyer’s funds in their entirety, and in other cases fake PoP’s are simply issued by brokers or mills wishing to entice the buyer further down the path towards sale before revealing that the original quantities are actually not available.

Because PoP’s can be fraudulently provided, it is important to do research on the seller you are dealing with. Have they had many successful sales over the years? Are there reliable references which can be examined? If yes, these are good indicators that a seller is trustworthy, and that the PoP can be believed. If, on the other hand, a seller or broker is new to the market with little to no references and no previous sale history, then the seller should be more willing to provide concrete proof of product and answer any questions a buyer may have.

Beware of the seller that will only send a single document, and beware of inconsistencies between documents, as inconsistencies can sometimes indicate fraud. For example, do the details on the license to export and the warehouse receipt match? It is not entirely uncommon for people to obtain or purchase old PoP’s and use them for the purposes of scamming buyers, so dates should also be checked.

If there is any doubt at all in your mind as to the authenticity of the PoP, then either obtain further information, or find a new seller. Buyers desperate to buy sugar at all costs are the ones who get caught up in scams and end up losing everything.

The PoP was fake, now what?

If you find that you have been issued with a fake PoP all may not be lost. If payment is to be made by letter of credit, then you have additional protection built into the trade. A seller will only be paid under the terms of the letter of credit after sugar has been shipped, and upon presentation of SGS certificates, a bill of lading, and other documentation. It is possible for these documents to be forged as well, but it is less common and harder to do. Even if the letter of credit is payable on sight, the bank is still allowed sufficient time to confirm authenticity of documents prior to making payment. If you are aware of a fake PoP having been issued, then it is highly unlikely that the sugar will have been sent and that the documentation will be accepted by the bank. If the contract is written correctly, a fake PoP will also void the contract, making the whole exercise pointless for the ’seller’.

Where one can loose money is in wiring down papayments prior to delivery of sugar based on a fake PoP. For this reason it is highly advisable for the majority of buyers that no payment or guarantee of payment is made prior to the confirmed shipping of the sugar. Sellers may try to ask for down payments, or demand other forms of payment, but there is no need to deal with these persons. Standard sugar trading procedures do not require a down payment, simply a verified guarantee that payment will be made upon shipping of the sugar. At the time of writing it is estimated that there will be a global surplus of around 11 million tons in the 2008 period, so buyers should not waste their time with sellers trying to skew deals in their favor and put the buyer at unnecessary risk. If a buyer does not feel confident in the seller, their methods, or the documentation that has been provided, then the buyer is well advised to seek a different trading partner.

MODELO BCL

MODELO BCL
Comfort - Clearance Letter
WHOM IT MAY CONCERN
Ref. No: ___________: _____________
THE UNDERSIGNED BANK OFFICER/MANAGER WITH FULL BANKING RESPONSIBILITY, HEREBY CONFIRM THAT OUR CLIENT {Buyer's nameWITH ACCOUNT NUMBER IS FINANCIALLY ABLE TO INITIATE THE TRANSACTION INVOLVING PURCHASE OF {quantity and product name} DURING THE NEXT
UNDERSTAND THAT THE SHIPMENT FACE VALUE OF THE NEEDED IRREVOCABLE CONFIRMED {terms of payment: SBLC, BG} PAYABLE AT SIGHT WILL BE loch PER SHIPMENT AND THE TOTAL VALUE OF THE TRANSACTION FOR {period of contract length} WILL BE
CERTIFY ONLY THAT {Buyer's name} HAS SUFFICIENT FUNDS ON THE ACCOUNT AND SUFFICIENT LINE OF CREDIT WITH OUR BANK TO COMPLETE THE ABOVE TRANSACTION.GUARANTEE THAT THE PAYMENT ILL BE USED FOR THIS TRANSACTION AND WILL REVOLVE FROM SHIPMENT TO SHIPMENT DURING THE DURATION OF THE CONTRACT SHOULD OUR ABOVE MENTIONED CUSTOMER WISHES US TO DO SO.

NAME :_________NO OF OUR CLIENT :_________OFFICER'S NAME :_________NAME :_________BRANCH :_________PHONE NUMBER :_________ FAX NUMBER :_________TELEX NUMBER :_________ SWIFT CODE :_________ NUMBER :_________


WE HAVE BEEN INFORMED BY OUR CLIENT {buyer's name} THAT HE HEREBY GIVES PERMISSION TO THE SELLER TO CONDUCT A SOFT PROBE ON HIS ACCOUNT.
Authorized Signature & Bank Seal (Designation of the person signing)

MODELO LOI

MODELO LOI
Model of letter of intention (L.O.I.) for irrevocable purchase order, Completed on buyer's letterhead
Date:................................
We the undersigned (NAME OF BUYER OR COMPANY) hereby state and represent that it is our corporate intention to purchase the commodity / product ................... in the quantity and for the price as specified in the terms and conditions as stated below. This representation is made with full corporate authority and also responsibility of the above stated buyer.
Commodity / Product:
Origin:
Specifications:
Quantity:
Packaging:
Delivery Size And Schedule:
Mode of payment:
FOB & C&F target price:
Destination Port Discharge Rate Per Day:
Inspection:
Guarantee:
Documents:
Buyer’s Information Company Name Corporate Address:
CityZip / Postal CodeCountry:Company phoneCompany Fax:E-MailLegal Representative:Name / Title:
Buyer’s Bank InformationBank NameAddress:
CityZip / Postal CodeCountry:Bank phoneBank Fax:E-MailBank TelexSwift Code:
Bank Officer’s Name/ Title/ Direct phone & Fax:
Account Name/Number:
Confirming bank coordinates (if any):Banks nameaddress:Cityzip / postal codecountry:Int'l trade dept. Tel & Fax:
Bank officer’s name/ title/ direct phone & fax:
We understand that any and all offers and/or contracts are subject to successful seller verification of funds availability. We hereby give our written permission for the seller to conduct a soft probe of our account.

Buyer's full name & company seal ________Position:______Signature and typed full name.

MODELO IMFPA

MODELO IMFPA
Irrevocable Master Fee Protection Agreement IMFPA
Date: 00.00.2008
“Considered as an integral part of the contract between Paymaster and Buyer below named “

SELLER’S NAME :
REPRESENTED BY:
BUYERS’ NAME :
REPRESENTED BY:
COMMODITY :
CONTRACT QTY :
CONTRACT CODE :
TERM :
FINAL BUY PRICE ACCEPTED BY THE BUYER :
TOTAL FEE :

Whereas the total fee, to ____ usd USD per Metric Ton (MT) delivered by the Paymaster to beneficiary .

We, the Paymaster, pay, in US dollars, through out a partial transfer of ___ usd USD per metric ton of the letters of credit received by one other Buyer. Beneficiary is: .

We, the Paymaster, irrevocably confirm that we will order to our bank the partial transfer of letter of credit to endorse payment orders to the Facilitators named below; furthermore, we, the Paymaster, confirm that all pay orders shall automatically transfer funds as directed into each Facilitator designated bank account .
It is understood that for the purposes of this Master Fee Protection Agreement, our bank shall be the same bank and this MFPA acts as an integral part of it.

We the undersigned being Buyer or the Buyer’s named legally authorized representative as stated within the signed and legally binding main transaction, contract unconditionally agree and undertake to approve and originate all payments in USD currency to the beneficiary named below as their rightful and payable commissions. This agreement also acts as a record confirming the commission amounts for total named beneficiary as set out below.

TERM & CONDITIONS
This master fee protection agreement covers the initial contract and shall include any renewals, extensions, rollovers, additions or any new or transfer contract any how originated from this transaction because of the above intermediaries or changing codes of the initial contract entered into between the buyer and Paymaster.
All parties agree neither to circumvent nor to attempt circumvent either for the transaction of this current contract or in the future for a period of five (5) years from the date of the stipulation of this fee protection agreement. This document binds all parties, their employees, associates, transferees and assignees or designees.
All faxed and/or e-mailed signatures shall be considered as original signatures for the purpose of binding all parties to this agreement. This document may be signed and in any number of counterparts all of which shall be taken together and shall constitute as being one and the same instrument.
Any party may enter into this document and the agreement constituted thereby by signing any counterpart any time, date or period mentioned in any provision of this document shall only be amended by agreement in writing and signed off by all parties concerned.

Furthermore, we agree that any and all commissions due shall be paid to the beneficiary as a result of any extension or rolls of the contract and that we shall effect all necessary documentation with our bank without any undue delays to ensure such commissions and paid within the terms of the agreement.
Payment orders are to be considered valid, even if any of the codes are changed by the Banks, Seller or Buyer at any point in the transaction even though it is not the intention of the parties to change the codes.
This agreement applies to any and all extensions, rollovers, and/or increases of/in this transaction. ICC rule 100 and all it’s latest versions apply to this transaction.
This document binds all parties, their Employees, Associates, Transferees, Assignees, throughout the life of the above transaction, transaction code, contract agreement and its rolls and extension.
In the event that any Facilitator – Beneficiary will die during the period of this agreement, the agreed sum payable shall be the continuing liability of the Beneficiary’s Heirs.
The Parties herein agree to be bound by the NON-CIRCUMVENTION AND NON DISCLOSURE (NCND) rules of the International Chamber of Commerce (ICC) Paris, France, and the latest version shall apply to this transaction for a period of five (5) years from the date of stipulation of this agreement by the undersigned, his/her assigns, agents and/or heirs.

PARTIAL INVALIDITY:
The illegality, invalidity and non-enforceable provision of this document under the laws of any jurisdiction shall not affect its illegality, validity or enforceability under the law of any other jurisdiction or provision.

GOVERNING LAW AND JURISDICTION:
This document shall be governed and construed in accordance with current English or I.C.C 400/500/600 signed between partners NCND laws.


ARBITRATION:
All parties agree to refer any disputes between the parties arising out of or in connection with this agreement including any questions regarding its existence, validity or termination to arbitration rules of the international arbitration centre (I.A.C). The appointed arbitrator shall hold the proceedings in any country chosen by the parties and the rules of the IAC shall apply.
This document is signed and accepted by parties named below as to be included in the main contract.

Acceptance by all Parties:-

PAYMASTER
MAME:
SKYPE:
TITLE:
PASSPORT NO:
DNI :
NATIONALITY:
PHONE:
MOBILE:
E-MAIL:
BANK NAME:
Nº CUENTA:
Signature

BENEFICIARY
Company Name
Represented by
Title
Passport No
Address
Nationality
Date / Seal
Mobile
E_Mail
Bank Name
Bank Address
Account Name
Account No.
SWIFT
Bank Officer
Bank Telephone
Bank Fax
Bank E_Mail
Signature

CONTRATO DE COMISSIONAMENTO DE INTERMEDIAÇÃO DE NEGÓCIOS

ACORDO DE CONFIDENCIALIDADE E INTEGRIDADE – NCND

CONTRATO DE COMISSIONAMENTO DE INTERMEDIAÇÃO DE NEGÓCIOS



1. Este acordo é construído e registrado pelas partes abaixo assinadas e deverá ser totalmente cumprido, interpretado e governado pelas regras da Câmara de Comércio Internacional, Paris, França (I.C.C. - 500). A linguagem de todo este acordo estará em todas as suas cláusulas, elaborada como um todo harmônico com o seu próprio significado.


2. Em consideração com a promessa mútua abrangida aqui, as partes abaixo assinadas concordam em estarem legalmente obrigadas, e pelo presente combinam irrevogavelmente entre si em não enganar, abster-se ou desviar, direta ou indiretamente, quanto ao logro do pagamento das remunerações e/ou comissões ou de qualquer outra forma beneficiar-se, seja financeiramente ou de qualquer outro modo, por meio de qualquer sociedade anônima ou de outra sociedade de bens em conexão com esse presente acordo, e, por meio deste promover quaisquer adições, renovações, extensões, emendas, re-assinaturas ou rolar créditos referentes a esse acordo e a qualquer projeto comprometido pelo presente instrumento.


3a. As partes abaixo assinadas concordam em não divulgar ou por qualquer outro meio não revelar para uma terceira parte qualquer informação confidencial provida pela outra, e em particular para aquelas pertencentes a financiadores, vendedores, credores, compradores, bem como seus nomes e endereços, telex, e-mails, fax, números de telefones, ou de qualquer outro meio de acesso aqui expresso, incluindo informação bancária, código, referência e/ou informações privilegiadas, sem o específico consentimento por escrito das partes.

3b. Não tolerando qualquer aspecto contrário ao contido no parágrafo 3A acima, as partes abaixo assinadas não terão responsabilidade determinada aqui para a divulgação: (i) em resposta a uma ordem ou citação emitida por uma corte de jurisdição competente, (ii) para os serviços de contabilidade das partes abaixo assinadas e/ou (iii) para estender tais divulgações quando necessárias para relatório de rendimento às autoridades tributárias. Se a divulgação é necessária segundo itens i, ii, ou iii acima, as partes abaixo assinadas deverão considerar a terceira parte para quem tal divulgação é feita e sobre a natureza confidencial da informação e usarão de esforços razoáveis e de boa fé para garantir a confidencialidade de qualquer informação provida para essa terceira parte.

4. Em qualquer disputa entre as partes, seja ou não resultante em litígio, a parte prevalecente terá o direito de recuperar da outra parte todos os custos, incluindo remunerações dos advogados. As partes acordam que na eventualidade de uma disputa, elas usarão a máxima boa-fé no esforço de mutuamente aceitarem resoluções comerciais para as suas diferenças.

5. Os termos deste acordo serão renovados por cada cinco (5) anos a partir da data afixada abaixo e são aplicados para todas e quaisquer transações, presentes ou futuras, durante esse mesmo período, e incluirão todos os presentes projetos, transações, adições bem como renovações, extensões, giros de créditos, emendas, renegociações, novos contratos, ou assinaturas de terceiras partes e será construído um “addendum” para cada projeto que deverá ser confirmação por escrito, por fax ou e-mail e deverá envolver todas as partes designadas no acordo.

6. As partes aqui concordam que a transmissão da comunicação por fax ou e-mail é considerada como documento válido e original. Este acordo pode ser executado em uma ou mais de suas contrapartidas, cada uma das quais será intitulada como um original. Todas as regras e provisões de não-logro e de não divulgação estão em vigor e serão aplicadas a todas as partes, para esta e para outras transações e estão relacionadas a todas as partes por um período de cinco (5) anos a partir da data de execução deste acordo.

7. Os abaixo assinados acordam em notificar as outras partes por fax ou por outros meios expressos de comunicação antes de um pedido para qualquer novo contrato e sobre a obtenção de acordos e/ou termos de esclarecimentos, para qualquer controvérsia, reclamação ou disputa que possa surgir, e mesmo aquelas referentes à infração do presente instrumento e que não estejam estabelecidas entre os próprios signatários, que, deverão então ser estabelecidas por arbitragem de acordo com as regras do I.C.C. ou por arbitragem de acordo com a lei Inglesa ou por qualquer outra entidade que tenha jurisdição legal sobre a matéria.





Objeto do Contrato: xxxxxxxx MT ( Trezentas e Sessenta Mil Toneladas Métricas )
a serem retiradas no local,em compra única, valorizada
a U$D ,00 o MT.

INTERMEDIÁRIO DA COMPRA
Nome da Empresa

Rua.
CNPJ -
BANCO ................ - Ag............. / cc- ............................
GERENTE:............... (.....) ......................
Cota atribuida: U$D 1,00 ( Um dólar ) por MT fornecido .


INTERMEDIÁRIO DA COMPRA



INTERMEDIÁRIO DA COMPRA

RAZÃO SOCIAL:
CNPJ:
ENDEREÇO:
BAIRRO:
CEP:
BANCO

Cota atribuida : U$D 0,00 ( dólares ) por MT fornecido.

CADA CONTA CITADA ACIMA , DEVERÁ FICAR RESPONSÁVEL PELOS IMPOSTOS E VALORES COBRADOS PELO BANCO PELA QUANTIA DE US$ 0,00
( DÓLARES) POR MT NEGOCIADO.


FICA O VENDEDOR RESPONSÁVEL PELO PAGAMENTO DE US$ ,00 (um DÓLAR) DE SERVIÇOS PRESTADOS A CADA CONTA ACIMA.

Para dirimir quaisquer dúvidas oriundas deste “ CONTRATO” as partes elegem o FORUM JOAO MENDES, na Capital de Sao Paulo, de acordo com seu regulamento, regimento e demais procedimentos , por um ou mais , árbitros constantes do seu quadro ,
Por estarem, assim justo e contratados, firmam o presente instrumento, em 3 vias de igual teor, juntamente com (2) duas testemunhas.

São Paulo, 28 de Janeiro de 2008.


___________________________________________________________________________









__________________________________________________________________________________________







__________________________________ _________________________________
Testemunha 1 Testemunha 2